De la ràdio, la crisi i la cerca de la felicitat

Sóc de ràdio. Recordo perfectament com cada matí, mentre la meva mare feia les feines de casa, jo escoltava RNE en un transistor amb forma d’os panda.  Tot just acabava de morir Franco i eren temps de transició. A les 12 del migdia, cada dia, l’hora de l’Àngelus, “Y el ángel del Señor anunció a María, y concibió por obra del Espíritu Santo…” i tot seguit, el Consultorio de Elena Francis: “Querida amiga Piscis…”

D’aquella infantesa també recordo escoltar hores i hores de música clàssica a RNE. El meu pare sempre la tenia posada al taller i quan se’n cansava posava Ràdio Barcelona. Em venen al cap Luís del Olmo, Jordi Estadella, Xavier Sardà, Albert Castillón… D’adolescent, hores i hores de radio nocturna, Goma Espuma, La Gramola, La Nit dels Ignorants, La Finestra Indiscreta… A la facultat, Mikimoto “Pasta Gansa”, El Terrat, Flash FM… L’any que vaig estar de baixa, El Efecto Kaplan, El Rosari de la Aurora, Herrera en la Onda…

Sempre ràdio! Sempre fent zapping! No importa si és estatal o nacional; si és música comercial, clàssica o RNE3; si son esports, noticies, cultura. No importa. Sempre, sempre, ràdio.

I no només escoltant… davant el micro gairebé porto 20 anys: Vaig començar a la pirata Ràdio Contrabada a la Plaça Real de Barcelona i  per casualitat (la mare d’una amiga, coneixia a algú de la ràdio…) vaig anar a parar a Ràdio Baberà on actualment tinc un programa setmanal de dues hores. He colaborat a Sabadell, Santa Perpètua, Sant Feliu, Palau de Plegamans, Parets, Llavaneres, Sant Just Desvern i fins i tot a Ràdio Gladys Palmera! Què gran la ràdio local i que punki de vegades!!!

Amb els anys he deixat d’anar als estudis, ja que la tecnologia em permet fer els programes des de casa i enviar-los. Pràctic, si, tenint en compte el Tetris dels meus horaris, però enyoro el directe. Menys mal que setmanalment tinc la metadona de 4 connexions telefòniques.

Com a oient estic en plena crisi. Fa dies que he deixat d’escoltar Rac1 per la tarda… massa crits i massa economia, i a més m’he quedat sense la COM: ni Sergi Mas, ni Tots per Tots… Així que m’he decidit per la ràdio local i la RTL francesa. Gràcies, internet! Gràcies, 3G tarifa plana!

La rutina radiofònica comença a les quatre de la tarda amb  “Les grosses têtes”, un programa d’actualitat i humor, amb imitacions… un Versió Rac1 a la francesa i a les cinc, “La Penya del Morro” de Ràdio Desvern, un programa en el que col·laboro des de fa temps i que sempre havia escoltat de manera intermitent. Ara m’hi he enganxat per dos motius: primer perquè el Jordi condueix el programa donant-l’hi un punt de ràdio amable, de ràdio tranquila, que m’agrada molt – gran invent del Joan Barril al que també enyoro des del canvi d’horari de La República – i segón,  l’escolto per principis, per reconciliar-me una mica amb mi mateixa. Sento que m’hi vull implicar més i el que queda de temporada només puc fer-ho com oient activa. La temporada vinent depén del director del programa, al que des d’aquí faig una picada d’ullet còmplice.

Una reflexió final: És ben bé que no saps que et portarà la vida i com diu el títol d’una peli del James Bond, mai es pot dir “mai més”. Resulta que ara a l’estiu tornaré a escoltar Rac1! Si, si, a l’estiu!!! Aquell moment taaaaan de bajón amb el Versió Càmping taaaaan dolent… dons aquest any es veu que canvia la fórmula i estic a l’espectativa. Segur que al menys tres dies a la setmana, hi haurà vint minuts que valdran la pena. I és que els temps de crisi son temps de canvi i de recerca pel dial.  I si no estem del tot convençuts, fa un zapping?

Aquesta entrada s'ha publicat en Coses de la (meva) vida, Radio i etiquetada amb , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

